Raya Dengan Sihat : Vitamin Wajib Semasa Hari Raya

Raya Dengan Sihat. Vitamin Wajib Semasa Hari Raya. Suplemen Yang Perlu Diambil Sewaktu Beraya.

Raya Dengan Sihat : Apa Yang Berisiko Ketika Raya Sebenarnya ?

Bayangkan pada hari raya, kita akan berkumpul dengan sanak sauara dan jiran tetangga yang datang daripada macam-macam tempat. Lebih-lebih lagi bagi yang ada anak kecil yang masih bayi atau sudah besar. Mereka adalah antara golongan yang sangat mudah terkena virus.

Bila tiba hari raya juga, kita fahamlah kan, memang ramai yang sangat teruja sebab nak meraikan syawal kita. Jadi, kita tends untuk makan macam-macam. Ketupat, Rendang, Nasi Dagang, Dodol dan macam-macam lagi makanan yang sangat mengiurkan.

Tapi, tahukah anda, Bulan Syawal merupakan Bulan yang mencatatkan bulan paling ramai yang terkena serangan GOUT

Sesiapa yang ada pengalaman atau penegalaman orang terdekat je lah tahu macam mana sakitnya kena serangan GOUT ni. Memang sakit.

Tak kurang juga, peningkatan kepada maslah kencing manis dan juga kolestrol

Sebab apa ? Sebab macam-macam makanan terhidang atas meja di rumah mahupun rumah jiran tetangga yang kita ziarah. Selepas satu rumah ke satu rumah. Lepas satu open house ke satu openhouse yang lain.

Makanan-makanan yang kita makan memang lah kita rasa ia tak memudaratkan. Maklumlah. Dalam setahun, sebulan sahaja makan besar. Tak masuk lagi dengan kuih-kuih raya yang beraneka warna, bentuk dan Rasa.

Bukan tak boleh menikmati semua makanan itu. Yelah. Kita orang Malaysia, memang kena ada karbohidrat (NASI).

Tapi macam mana kita nak pastikan makanan yang kita makan itu tidak menyebabkan tahap kesihatan kita merudum secara tidak sedar ? Erti kata lain, kita nak raya dengan sihat dan bergaya gitu.

Memang wajib ada suplemen. Suplemen yang antaranya mampu tukarkan terus gula dalam badan kita ke dalam bentuk tenga. So, Takdelah gula itu bertebaran di dalam salur darah kita yang boleh menyebabkan kencing manis.

Jom kita lihat Suplemen apa yang boleh bantu kita Raya Dengan Sihat

(1)Vitamin C

Vitamin C Shaklee. Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Vitamin C bukan sahaja untuk mencantikkan kulit tetapi ia bekerja untuk menambah dan menguatkan sel darah putih. Sebab apa ?

Sel darah putih mengandungi salah satu komponen yang dinamakan MACOPHAGE. Ia bertindak untuk makan dan musnahkan sel yang tak baik, bakteria, virus fungus dan apa sahaja bahan yang tak patut ada dalam badan

Selain itu, ia juga mampu menuetralkan toksin yang dihasilkan oleh microorganisma.

Dengan cara makan dan dos yang betul, ia mampu membantu isu-isu yang saya sebut di atas. Nak tahu cara makan. Boleh beli Shaklee dengan sya 019-2075835

(2)Nutriferon

Nutriferon Shaklee. PEngedar Shaklee liyana : 019-2075835


Nutriferon ini memang terkenal dengan immune booster. Ya ia sangat
hebat dan pakar dalam memastikan sistem imun kita sentiasa berada
pada tahap optimum dan bersedia menjadi perisai dalam badan kita
daripada terkena virus-virus yang tidak diingini. Ramai customer yang
memang bagi Nutriferon pada anak-anak mereka yang masih kecil agar
mereka tidak muah dijangkiti virus.

InsyaAllah dengan pengambilan Nutriferon dengan cara betul, susah
untuk kita dapat virus dan klau pun terkena, akan cepat baik semula

(3) Vivix

Vivix Shaklee. Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Masa beraya kita makan macam-macam. Dan kebanyakan makanan yang kita makan sangat berminyak, sangat tinggi denagan lemak tepu dan trans fat.

Makanan yang sanagt tinggi dalam karbohidrat sangat bahaya untuk badan melainkan kalau kita pekerja buruh, petani yang menggunakan sangat banyak tenaga. Kerana karbo akan bertukar ke bentuk glucose (gula) dalam badan.

Jadi, selepas anda ambil Vivix, Vivix akan terus tukar karbohidrat dan glucose terus kepada tenaga sejurus selepas kita makan makanan-makanan yang mengandungi lemak dan karbohidrat tu. InsyaAllah, selepas pengambilan Vivix badan korang takkan ada simpanan lemak/kalori.

Dengan pengambilan Vivix, metabolisme badan akan meningkat.

Tapi ada cara makannya untuk dapatkan hasil macam yang sebut seperti di atas. Boleh hubungi saya di talian 019-2075835.

Jika seseorang ada masalah gout, diabetis, jantung ke lagi lah memang wajib ambil Vivix ni. Lepas makan-makan tu terus telan Vivix tu.

(4) B-Complex

Vivix tadi dia kerja banyak. lemak, gula karbo semua dia kerjakan. Tapi kalau B-Complex, dia kerja khusus ke atas GULA.

Karbohidrat(nasi, kuey teow, kuih dll), bila masuk dalam badan ia akan ditukar kepada bentuk gula/glucose. Bila diambil banyak sanagt asa raya, ia akan menyebabkan lebihan kalori dalam badan.

Dan lebihan kalori tu akan disimpan dalam badan dalam bentuk lemak. Apa yang lebih teruk adalaha boleh menyebabkan seseorang boleh terkena DIABETIS.

haa, nampak kan kenapa orang yang dah sedia ada dibetis, gout dan penyakit-penyakit lain, memang lagi wajib ambil suplemen.

So macam mana B-Complex kerja ?

Dia akan kerjakan gula dalam badan dan tukarkan semua gula daripada makanan gula kepada tenaga

(5) Omega Guard

Omega Guard Shaklee. Pengedar Shaklee liyana : 019-2075835

Nak dapatkan Omega in proper ratio sanagt mahal. Makanan kena makan ikan salmon pure beberapa gram setiap hari which is memang susah nak jumpa. Sehari kosnya RM 100++

Jadi kita ada pilihan iaitu dengan omega guard.

Saintis dah extract semua daripada semua daripada minyak ikan (essential fatty acid). Memang kita akan dapat semua nutein essential fatty acid

Omega 3 tak sama dengan Omega 6 dan Omega. Terlalu banyak Omega 6 boleh menyebabkan bada kita meradang atau INFLAMMATION.

Sebab tu musim raya, musim meningkatnya serangan jantung, serangan gout dan macam-macam lagi.

(6) Vita-Lea

Vita-lea Shaklee. Pengedar Shaklee liyana : 019-2075835

Vita-Lea adalah multivitamin. Ia mampu melengkapkan kelompongan nutrisi dalam makanan kita

Dalam Vitalea ni juga mengandungi chromium yang membantu supaya gula tidak terapung apung dalam salur darah kita.

Selain ia mampu bagi kelebihan tenaga kepada aktiviti pada dan perjalanan jauh, Vita-Lea juga mampu menstabilkan tekanan darah kita.

(7) ESP Shaklee

ESP SHaklee. Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

ESP Shaklee sangat penting. Kerana, protein merupakan bahan binaan utama untuk semua apa yang ada dalam badan kita seperti sel, tisu , hormon dan lain-lain.

Biasanya kalau dah ambil makanan banyak-banyak, tak sempat dah badan kita nak keluarkan hormon. Dan ia boleh menyebabkan berlakunya heartburn.

Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Jadi sekadar itu sahaja. Jangan lupa, nak konsultansi berksan, boleh hubungi saya. di talian 019-2075835

Pengedar Shaklee Profesional : Lebih 22 Tahun Pengalaman Guna Produk Shaklee

Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Dengan pengalaman yang saya ada, saya mampu untuk beri konsultasi yang berkesan kepada anda.

Saya mahir tentang produk. Dan saya sangat mahir untuk adjust produk ikut keperluan dan isu kesihatan anda.

Pengedar Shaklee Profesional : Dibimbing Oleh Doktor Dan Pakar Nutrisi Berpengalaman

Saya merupakan Pengedar Shaklee Profesional yang dibimbing oleh doktor pakar dan pakar nurisi.

Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Saya sangat aktif menghadiri kelas-kelas dan seminar yang dianjurkan oleh Doktor, Pakar Nutrisi dan juga Saintis

Pada bulan Febuari lalu, saya menghadiri sebuah simposium Sains yang dianjurkan oleh seorang saintis daripada US. Beliau bercerita tentang penemuan Dr Elizabeth Blackburn tentang Telomere.

Saya juga banyak menghadiri kelas seperti penerangan berkaitan dengan Kanser bersama Dr. Haresh, Dr. Hafiz dan ramai lagi.

Juga kelas-kelas nutrisi yang dianjurkan oleh Pakr Nutrisi.

Dengan ilmu yang saya ada, saya boleh bantu anda mendapat konsultansi terbaik yang berkesan. Saya akan bantu anda, dapatkan produk dan beri kosultansi berkesan seumur hidup.

Hubungi Liyana, pengedar Shaklee anda di talian 019-2075835

Pengedar Shaklee Liyana : 019-2075835

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *